Pokolenie Y "na celowniku" banków spółdzielczych?
2013-01-30Na rynek wkracza właśnie pokolenie zwane "Generacją Y". Mają po dwadzieścia kilka lat, są świadomi wartości pieniądza, dobrze wykształceni, a dzięki znajomości kilku języków i dostępności do internetu żyją w "globalnej wiosce". Są nowym typem klienta. Trudno do nich dotrzeć, ale mimo tego warto. Banki, którym się to uda, mogą znacznie zwiększyć swoje przychody. Czas poznać "Y-greki".
(...) Usługi bankowości internetowej oraz mobilnej przyciągają młodych uczestników rynku niczym magnes, natomiast te standardowe, powszechnie stosowane nie wzbudzają żadnego zainteresowania. W tym kontekście przed bankowością stoi duże wyzwanie. Wiadomo bowiem z kim mamy do czynienia, jednak kwestią pozostawiającą wciąż wiele wątpliwości jest to, w jaki sposób uzyskać cel. Duże wyzwanie stoi również przed polską bankowością spółdzielczą, która poza unowocześnieniem swoich usług musi dodatkowo uprać się z krążącymi wokół niej stereotypami. Krok po kroku. I tu pojawiają się rozwiązania skierowane do pokolenia Y. I tak na przykład Bank Spółdzielczy we Wschowie kusi klientów korzystaniem z aplikacji mobilnej mobile BANK. Z kolei ESBANK Bank Spółdzielczy w Radomsku dla swoich klientów wprowadził aplikację mobilną ESBANK24 Mobile przygotowaną na tablety. Jej funkcjonalność została dostrzeżona i doceniona w rankingu "Gazety Bankowej".
Aplikacja ESBANKU znalazła się bowiem na 6. miejscu, zostawiając w tyle niejeden nowoczesny bank komercyjny. (...)
Portal www.prnews.pl, 30.01.2013